MarifetHaber
banner79

Sütü 'süper bakterilere' karşı silah olabilir

Sütü 'süper bakterilere' karşı silah olabilir

AA'nın haberine göre; Avustralyalı bilim insanları Tazmanya canavarı sütünün antibiyotiklere direnç gösteren süper bakterilere karşı etkili bir silah olabileceğini ileri sürdü.

Sydney Üniversitesi'nden araştırmacılar, keseli hayvanların sütünde bulunan özel peptitlerin, Metisilin-Dirençli Staphylococcus Aureus (MRSA) virüsü dahil birçok enfeksiyonu etkisiz hale getirdiğini ortaya koydu.

Bu peptitleri taklit eden yeni tedavi yöntemleri arayışına giren araştırmacılar, enfeksiyonla savaşan "cathelicidin" adı verilen içerikleri
bulmak için Tazmanya canavarının genetik kodunu taradı.

Sonuçları Scientific Reports dergisinde yayımlanan araştırma sırasında Tazmanya canavarının sütünde bulunan altı önemli peptit yeniden oluşturuldu ve bu peptitler, 25 bakteri ve 6 mantar çeşidi üzerinde denendi. Araştırmada, Saha CATH5 peptitinin, özellikle MRSA virüsünü öldürmede etkili olduğu gözlendi.
Saha CATH5'in, Vancomycin'e dirençli enterokok olan bir diğer süper bakteriyi ve "Candida" mantarını da öldürebildiği görüldü.

Uzmanlar, Tazmanya canavarının sütünde bulunan bu karışımın, yavrularının büyüme çağında daha güçlü ve sağlıklı bir gelişim göstermesine yardımcı olduğunu belirtiyor.

Acil önlem alınmazsa süper bakterilerin, 2050 yılına kadar dünyada her üç saniyede bir kişinin ölümüne yol açabileceğinden endişe ediliyor.

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.